Taxaties

Een taxatie is meer dan alleen een waardebepaling. Een taxatierapport is een objectieve en onafhankelijke beoordeling van een bedrijfsobject of woning. Of het nu gaat om bijvoorbeeld de aankoop van een bedrijfspand of woning, aanvragen van een (bedrijfs)financiering of het realiseren van een nieuwbouw of verbouwing – een deskundig en betrouwbaar taxatierapport is hierbij essentieel.

Een taxatierapport kan nodig zijn voor o.a. de volgende doeleinden:

  • Aan- en verkoopbeslissing.
  • Aan- en verhuurbeslissing.
  • Financieringsaanvraag.
  • Fiscale doeleinden.
  • Beleggingsvraagstukken.
  • Her- en projectontwikkeling.
  • Huurprijsherziening ex. artikel 7:303 BW.
  • Jaarrekening.
  • Fusie, overname, inbreng.
  • Sale and lease back transacties.
  • Overdracht zakelijk – privé v.v.
  • Erfopvolging.
  • Herbouwwaarde.
  • Second opinion.

Onze taxaties zijn gebaseerd op onze uitstekende marktkennis, vakinhoudelijke kennis en de richtlijnen van het NRVT (Nederlands Register Vastgoed Taxateurs), European Valuation Standards (EVS) en de Taxatierichtlijn Commercieel Vastgoed© opgesteld door TMI.

Wij helpen u graag verder

Bel of mail ons gerust, of vul het aanvraagformulier in.

Complete rapportage

Altijd een complete rapportage inclusief overzichtelijk rekenmodel

Onderbouwd

Onderbouwd, gestructureerde onderbouwing met referenties

Conform eisen

Onze taxaties voldoen aan de kwaliteitseisen van de grootste banken en vastgoedfinanciers

Een helder stappenplan

1

Inventarisatie en opdrachtverstrekking

We starten met een intake om de doelstelling van de taxatie helder te krijgen (bijvoorbeeld financiering, aankoop of bijvoorbeeld fiscale doeleinden). Vervolgens leggen we de opdracht formeel vast, conform de eisen van het NRVT.

2

Documentatie en voorbereiding

We verzamelen relevante stukken zoals o.a. eigendomsinformatie, huurgegevens, tekeningen, milieugegevens, bestemmingsplan en eventueel eerdere taxaties. Dit vormt de basis voor een goed onderbouwde waardering.

3

Locatiebezoek en opname

Het object wordt ter plaatse opgenomen. We beoordelen onder andere de bouwkundige staat, indeling, functionaliteit, voorzieningen en ligging.

4

Analyse en marktonderzoek

We analyseren het object in relatie tot de markt. Daarbij kijken we naar vergelijkbare transacties, markt(huur)prijzen, courantheid, gebruiksmogelijkheden en vraag-aanbodverhoudingen.

5

Waarderingsmethodiek en berekening

Op basis van het doel van de taxatie passen we de juiste waarderingsmethode toe (bijvoorbeeld de huurwaardekapitalisatie, DCF-methode en/of vergelijkingsmethode). We onderbouwen de waardering met actuele marktgegevens.

6

Rapportage

We stellen een onafhankelijk en gecertificeerd taxatierapport op dat voldoet aan de richtlijnen van het NRVT, TMI en andere stakeholders. Complete rapportage, goed onderbouwd en conform de eisen.

7

Toelichting en nazorg

Na oplevering lichten we het rapport desgewenst toe. Ook bij vervolgvragen of aanvullende informatie staan we voor u klaar.

Kennismaken?

Wilt u sparren over uw bedrijfshuisvesting of bent u benieuwd naar wat wij voor u kunnen betekenen?
Neem vrijblijvend contact met ons op – we denken graag met u mee.


    Ik ga akkoord met het Privacybeleid
    Lees het Privacybeleid

    Taxatie nodig?